Mertcan Erdoğan

Halkla İlişkiler ‘de Etik Senaryo Örneği – Nedeni ve Çözümü

Halkla İlişkiler ‘de Etik Senaryo Örneği – Nedeni ve Çözümü

Etik ihlali olan 4 örnek reklamı uluslararası Reklam Uygulama Esasları ‘na bağlı kalarak, özgün olarak yorumladım. Bilgi almak için tıklayın.

Senaryo:

Canmert halkla ilişkiler uzmanı olarak yeni işe başlamıştı. Yeni tanıştığı bir işletmenin üst düzey görevlisiyle görüşürken, çalıştığı halkla ilişkiler ajansından bahsetmiş ve onunla çalıştıklarında nasıl avantajlar elde edeceğini anlatmıştı. Kurum yetkilisinin başka bir ajansla çalıştıklarını ifade etmesine rağmen ısrar etmiş ve kendi ajansıyla iş birliği yapmasını sağlamıştı. Kurum yetkilisine cazip gelen ve ajansını değiştirmesine neden olan konu Canmert’in sosyal sorumlulukla ilgili düşünceleriydi. Canmert kurumun toplumun bir parçası olduğu ve bu sebeple topluma sorumluluk bilinciyle yaklaşarak yeni projeler üzerinde düşünülmesi gerektiğini ifade ediyordu. Sözleşme yapılmıştı. Sözleşmenin maddeleri arasında fikri mülkiyete sadık kalınması ve süre boyunca cayma maddelerinin ağır yükümlü olması yer alıyordu. Canmert ürettiği projeler ile kurum yetkilisinin beklentisini karşılayamadı. Sonuç olarak hukuki süreçlere giden bir yolculuk oldu.

Halkla ilişkilerde etik değerler göz önünde bulundurulduğunda Canmert: Evrensel etik değerler arasında yer alan: Sözünü tutma, diğer insanlara saygı, sorumlu olma, dürüstlük ilkelerini ihlal etti.

 

Sorunun nedeni:

Halkla ilişkiler bilgi ve birikim eksikliğinin yanında, etik değerlerden uzak olmak.

 

Sorunun Çözümü:

Canmert’ in başlarken gizlilik sözleşmesi imzalamasıydı. Sonraki aşamada ise örnek proje fikri ile profesyonel olarak sunum yaparak beğeni ve onay aldığı takdirde sözleşme yapması gerekirdi.