Halkla İlişkiler Mesleğinde Etik Anlayışı nasıl olmalıdır ?
Mertcan Erdoğan‘a göre Halkla ilişkiler de etik ve ahlak nasıl olmalıdır ?
Bir halkla ilişkiler uzmanı olarak etik ve ahlak değerlerimi anlattığım bir yazıdır.
Sosyal ilişkiler olsun mesleki ilişkiler olsun dürüst olabilirsek, vicdanen rahat olarak kendimizi işine verebilir ve engellerle karşılaşsak da sonuçta başarıya ulaşabiliriz. Nasıl ki kendi yaşantımızda dürüst birisinin söylediğine inanır ve güvenirsek, meslek yaşantımızda da yanımızda dürüst kişilerin olmasını isteriz.
Etik değerler ve ilkeler bireyin gerçekte neye inanması gerektiğini ve inandığını
söylediği davranışların oluşmasında temel oluşturduğunu bilmeliyiz. Hayatın içinden gelen
kavramların meslek etiğinde de karşımıza çıktığını unutmamalıyız. Bizlerin mesleğimizi yaparken unutmamız gereken ahlaki ve etik değerleri ihmal etmemeliyiz. Topluma karşı
sorumluluklarımız, doğruluk güven, kalite bilinci ve halkla ilişkilerde etik kodlarına bağlı kalmalıyız.
Kurum içinde halkla ilişkiler uygulayıcıları olarak şirketlerin ahlak anlayışının belirleyicisi olmalıyız. Aynı bağlamda her zaman müşterilerine doğru ve içten davranış sergileyip gerçekleri saklamadan, yalan söylemeden ve en önemlisi ahlak ilkeleri doğrultusunda hareket etmeleri için onlara yön çizmeliyiz.
Ürün/hizmet tüketildikten sonra yeni deneyimler oluşturduğu gibi halkla ilişkiler etik kuralları da aynı şekilde tüketilerek yeni deneyimler ve algılar oluşturur.